*** 2015. október 16. 8.45 *** frissítve: november 16. 18.00 ***
EGÉSZSÉGNEVELÉSI TEMATIKUS NAPUNKRÓL
Iskolai egészségnevelési programunkban megfogalmaztuk, hogy minden rendelkezésre álló módszerrel elősegítjük a tanulók és a tantestület egészségének védelmét, az egészség fejlesztését és az eredményes tanulást. Fontosnak tartjuk a preventív ismeretszerzést, szemléletformálást, ezért rendszeresen tartunk mind a délelőtti, mind a délutáni időszakban gyakorlati foglalkozásokat, bemutatókat.
A tanórákon hozzárendeljük az adott témákhoz a megfelelő egészségvédelmi vonatkozásokat. Az óra jellege határozza meg, melyik problémát hogyan dolgozzuk fel. Kiemelt helyet kapnak a hétköznapi élettel kapcsolatos vonatkozások, amelyekben a diákok is érintettek, és hatásuk lehet rá.
Tanáraink szívesen iktatnak tanóráikba olyan alkalmakat, melyeken közösen készítenek a tanulókkal egészséges ételeket már az alsóbb osztályoktól kezdve, mert ekkor nemcsak a gyakorlati ismeretek mélyülnek tovább, de a társas kapcsolatok is.
Minden évben megszervezzük egészségnevelési tematikus napunkat, amelyen az osztályok igényeit, szükségleteit és kéréseit is figyelembe véve minden tanítási órán egészségneveléssel foglalkozunk a tanítási óra céljához köthetően.
Idei tematikus napunkon a Semmelweis Ignác Humán Szakképző Iskola pedagógusa és diákja tartottak a hetedikeseknek elsősegélynyújtó foglalkozásokat, amelyen a gyerekek kipróbálhatták magukat a legalapvetőbb baleseti helyzetekben.
Ezekről bővebben itt olvashattok:
http://elsosegely.webbeteg.hu/
A szülők segítsége, együttműködése nélkül
munkánk nem lehet eredményes.
Köszönjük, hogy ezen a napon is támogatták munkánkat
a sok beküldött kiállítási anyag és zöldség-gyümölcs beküldésével!
Molnárné Posta Júlia
Néhány kép az osztályok munkájából:
3. a osztály:
4. a osztály:
5. a osztály:
Egészségnevelési tematikus nap az 5. a osztályban
A témanapon azzal foglalkoztunk az órákon, hogy lehetne egészségesebben élni.
Irodalom órán a Trapiti és a nagy tökfőzelék háború c. olvasmányban az
egészséges étkezésről olvastunk.
Az angolóra a gyümölcsök köré épült.
Természetismereten és etikán beszélgettünk és plakátot is készítettünk,
majd osztályfőnöki órán projektmunkánk is elkészült az egészséges és
egészségtelen élelmiszerekről.
5. b osztály
Egészséges mint a makk. Ugye ismeritek a
szólást? És hallottatok már Makk Marciról és Makk Marcsiról? Az 5. b-sek velük
ismerkedte meg a legutóbbi témanapon.
Irodalomórán diafilmen megnéztük és felolvastuk A Makk Marci kirándul című
diafilmet. Foky Ottó választékos szövegét olvasva a nyolcvanas évek
gyerekszobáinak hangulata idéződött meg az osztályteremben; amikor még nem dvd-n
nézték a gyerekek a meséket, hanem a szoba falára kivetített állóképekről
meséltek a szülők.
Házi feladatképpen fogalmazások íródtak,
melyeknek a szereplője a két Makk-gyerek volt. Egyik történetben kirándultak,
másikban tornáztak, egészséges ételeket ettek; egy harmadik mesében szereplőink
okosan elkerülték a cukormezőket; és volt olyan, amelyikben megismerkedtek a
világ legjobb focistáival. A kiválasztott két fogalmazás kicsi tanári korrigálás
után került a beszámolóba; kb. 95%-ban a két szerző igényes, önálló munkája.
![]() |
![]() |
Farkas
Zsófia: Makk Marci és Makk Marcsi a tornanapon |
Farkas
Bianka: Az erdei túra |
Hol volt, hol nem volt,
volt egyszer egy nagy tölgyfa. A tölgyfában lakott Makk Marci és Makk
Marcsi. |
Makk Marci vidáman kelt
ki az ágyából. Lement, hogy megkeresse a testvérét, Makk Marcsit. |
Nyelvtanórán az egészséggel kapcsolatos szólásokhoz kapcsolódtak a feladatok, majd egy képzeletbeli piacon járva zöldségeket és gyümölcsöket vásároltunk, melyeket a hangrendjük szerint különböző kosarakba pakoltunk.
Osztályfőnöki órán megtudtuk, hogy miért kell naponta többször enni és hogy
nagyon fontos a reggeli,
hiszen ekkor töltjük föl tartalékainkat a délelőtti tevékenységeinkhez, így a
tanuláshoz.
A reggeli akkor megfelelő, ha bőségesen tartalmaz szénhidrátot és fehérjét
(vajas- lekváros kenyér, húsfélét tartalmazó szendvics, joghurtos gabonapehely,
müzli)
emellett gyümölccsel a napi vitamin- és ásványianyag-szükségleteinket is
fedezhetjük.
Az elméleti ismeretek után szívesen fogyasztottuk el a közös készítésű
gyümölcssalátát.
A beszámolót és a fotókat készítette a gyerekek élményei alapján,
a munkáikat is felhasználva: Kovács Beáta, osztályfőnök.
vissza az életképekhez vissza a navigáláshoz