***   2015. október 16.  8.45   *** frissítve: november 16.  18.00   ***

EGÉSZSÉGNEVELÉSI TEMATIKUS NAPUNKRÓL

Iskolai egészségnevelési programunkban megfogalmaztuk, hogy minden rendelkezésre álló módszerrel elősegítjük a tanulók és a tantestület egészségének védelmét, az egészség fejlesztését és az eredményes tanulást. Fontosnak tartjuk a preventív ismeretszerzést, szemléletformálást, ezért rendszeresen tartunk mind a délelőtti, mind a délutáni időszakban gyakorlati foglalkozásokat, bemutatókat.

A tanórákon hozzárendeljük az adott témákhoz a megfelelő egészségvédelmi vonatkozásokat. Az óra jellege határozza meg, melyik problémát hogyan dolgozzuk fel. Kiemelt helyet kapnak a hétköznapi élettel kapcsolatos vonatkozások, amelyekben a diákok is érintettek, és hatásuk lehet rá.

Tanáraink szívesen iktatnak tanóráikba olyan alkalmakat, melyeken közösen készítenek a tanulókkal egészséges ételeket már az alsóbb osztályoktól kezdve, mert ekkor nemcsak a gyakorlati ismeretek mélyülnek tovább, de a társas kapcsolatok is.

Minden évben megszervezzük egészségnevelési tematikus napunkat, amelyen az osztályok igényeit, szükségleteit és kéréseit is figyelembe véve minden tanítási órán egészségneveléssel foglalkozunk a tanítási óra céljához köthetően.

Idei tematikus napunkon a Semmelweis Ignác Humán Szakképző Iskola pedagógusa és diákja tartottak a hetedikeseknek elsősegélynyújtó foglalkozásokat, amelyen a gyerekek kipróbálhatták magukat a legalapvetőbb baleseti helyzetekben.

Ezekről bővebben itt olvashattok:
http://elsosegely.webbeteg.hu/

A szülők segítsége, együttműködése nélkül munkánk nem lehet eredményes.
Köszönjük, hogy ezen a napon is támogatták munkánkat
a sok beküldött kiállítási anyag és zöldség-gyümölcs beküldésével!

Molnárné Posta Júlia

Néhány kép az osztályok munkájából:

 

3. a osztály:

   

   


 

4. a osztály:






5. a osztály:
Egészségnevelési tematikus nap az 5. a osztályban
A témanapon azzal foglalkoztunk az órákon, hogy lehetne egészségesebben élni.
Irodalom órán a Trapiti és a nagy tökfőzelék háború c. olvasmányban az egészséges étkezésről olvastunk.
Az angolóra a gyümölcsök köré épült.
Természetismereten és etikán beszélgettünk és plakátot is készítettünk,
majd osztályfőnöki órán projektmunkánk is elkészült az egészséges és egészségtelen élelmiszerekről.











5. b osztály

Egészséges mint a makk. Ugye ismeritek a szólást? És hallottatok már Makk Marciról és Makk Marcsiról? Az 5. b-sek velük ismerkedte meg a legutóbbi témanapon.
Irodalomórán diafilmen megnéztük és felolvastuk A Makk Marci kirándul című diafilmet. Foky Ottó választékos szövegét olvasva a nyolcvanas évek gyerekszobáinak hangulata idéződött meg az osztályteremben; amikor még nem dvd-n nézték a gyerekek a meséket, hanem a szoba falára kivetített állóképekről meséltek a szülők.


Házi feladatképpen fogalmazások íródtak, melyeknek a szereplője a két Makk-gyerek volt. Egyik történetben kirándultak, másikban tornáztak, egészséges ételeket ettek; egy harmadik mesében szereplőink okosan elkerülték a cukormezőket; és volt olyan, amelyikben megismerkedtek a világ legjobb focistáival. A kiválasztott két fogalmazás kicsi tanári korrigálás után került a beszámolóba; kb. 95%-ban a két szerző igényes, önálló munkája.

Farkas Zsófia:
Makk Marci és Makk Marcsi a tornanapon
Farkas Bianka:
Az erdei túra

Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy nagy tölgyfa. A tölgyfában lakott Makk Marci és Makk Marcsi.
Makk Marcsi még mélyen aludt, amikor testvére hangos kiabálással ébresztette:
- Ma van a tornázás napja! Ideje felkelni!
Makk Marcsinak nem tetszett az ötlet.
- Olyan korán van még – mondta Marcsi.
- Gyerünk! – nógatta tovább a testvére.
- Na, jó!
Makk Marci és Makk Marcsi elindultak a közeli játszótérre. Makk Marci felüléseket csinált, Marcsi pedig húzódzkodott. A sport közben megéheztek. Hoztak magukkal egy piknikkosarat. Leterítették a lepedőt és jóízűen falatoztak. Volt alma, narancs, banán és egy üveg víz. Miután megették az ennivalót, elindultak a tóhoz. Ott kacsákat és halakat etettek. Melegen sütött a nap, ezért leültek a fűbe és napozgattak.
Hazafelé menet nagyon elfáradtak. Otthon megvacsoráztak és esti mesét néztek. Marcsi elgondolkodott, hogy ez a kirándulás sokkal jobb volt, mint a lustálkodás.

Makk Marci vidáman kelt ki az ágyából. Lement, hogy megkeresse a testvérét, Makk Marcsit.
Lent gyönyörű terített asztal várta. Volt az asztalon sok-sok egészséges étel, de Marcsi nem volt konyhában. Marci kiabált: Marcsi! Marcsi!
Marcsi kint volt a kertben. Épp a virágait locsolgatta, mikor meghallotta, hogy testvére keresi..
- Mi az, Marci?
- Jó reggelt! Mi lenne, ha elmennénk az erdőbe túrázni?
- Jó ötlet! – mondta Marcsi.
Megreggeliztek és elindultak. Mentek mendegéltek, míg elérkeztek az erdőbe; sok szépet láttak útközben: madarakat, békákat. Mikor kiértek az erdőből, felmentek egy kis dombra. Marcsi hozott magával egy kis zenelejátszót.
- Mi lenne, ha tornáznánk? – kérdezte testvérét.
- Jó ötlet – mondta Marci.
Mikor jól kitornázták magukat, elindultak hazafelé.
Otthon megmosakodtak és lefeküdtek aludni. Arról álmodtak, hogy milyen jó volt ez a nap.

Nyelvtanórán az egészséggel kapcsolatos szólásokhoz kapcsolódtak a feladatok, majd egy képzeletbeli piacon járva zöldségeket és gyümölcsöket vásároltunk, melyeket a hangrendjük szerint különböző kosarakba pakoltunk.



        

Osztályfőnöki órán megtudtuk, hogy miért kell naponta többször enni és hogy nagyon fontos a reggeli,
hiszen ekkor töltjük föl tartalékainkat a délelőtti tevékenységeinkhez, így a tanuláshoz.
A reggeli akkor megfelelő, ha bőségesen tartalmaz szénhidrátot és fehérjét
(vajas- lekváros kenyér, húsfélét tartalmazó szendvics, joghurtos gabonapehely, müzli)
emellett gyümölccsel a napi vitamin- és ásványianyag-szükségleteinket is fedezhetjük.


Az elméleti ismeretek után szívesen fogyasztottuk el a közös készítésű gyümölcssalátát.






A beszámolót és a fotókat készítette a gyerekek élményei alapján,
a munkáikat is felhasználva: Kovács Beáta, osztályfőnök.

 

6. a osztály



Leírás: F:\0hlap\pic\VISSZA.GIF

  vissza az életképekhez                vissza a navigáláshoz