*** 2023. április 21. *** frissítve: 2023. április 28. ***
ÁPRILIS 21. - TANULMÁNYI KIRÁNDULÁSOK NAPJA
5. b
6. a és b
"Bevettük Eger várát
A hatodik évfolyam Eger városával ismerkedett. Az Érsekkert, az Eger patak, a Dobó tér és természetesen az egri vár szerepelt a túra útvonalon. A várbörtönben korabeli kínzóeszközöket láttunk, a Kazamatában meghallgattuk Dobó István esküjét, végül fegyvermustrát és puskadurrantást tekintettünk meg. Végigsétáltunk a vár egyes várfalain, lőállásokba lestünk be, és az Egri csillagok keletkezéséről informálódtunk. Egri látogatásunk utolsó programjaként fagyiztunk, majd hazavonatoztunk. Az utazást is nagyon élveztük, egymást jobban megismertük.
Részlet a gyerekek beszámolóiból:
*nagyon tetszett"
*szép volt a kilátás"
*10/10"
*nagy a vár és az jó"
*jó volt, de fárasztó"
*élményteli"
*jók voltak a programok"
*a vonatozás volt a legjobb"
Rita néni, Éva néni, Andi néni
1. a
Királyréti kirándulás
"Az 1. a osztály idén Királyrétet választotta úti célul. Megérkezés után szűrővel, tállal felszerelkezve csermely mustrára indultak a gyerekek. Élőlényeket gyűjtöttek a patakból. Találtak többek között piócát, szalamandra lárvát. Így megtanulták, hogy mit jelent a kétéltű kifejezés. Ezután ellátogattak a Hiúz Házba, ahol egy interaktív kiállítást tekintettek meg nagy élvezettel. Nagyon megragadták őket a csövekben leveleket szállító hangyák, amik gombatelepet építettek. Megismerték a Börzsöny élővilágát és kialakulását. Innen a tanösvényhez vezetett az útjuk, ahol kódfejtéssel keresték meg az itt élő állatok neveit. A közel 3 kilométeres túra végén egy jót játszottak a játszótéren. A napot a kisvasutazással koronázták meg. Fáradtan, de élményekben gazdagon értek vissza az iskolához.
Deme Istvánné, Kati néni osztálytanító"
3. a és b
"A 3. évfolyam kirándulása
Mezőgazdasági Múzeumba
és a Városligeti Nagyjátszótérre
A 3. a és 3. b osztály együtt kerekedett fel,
hogy a harmadik osztályos tananyaghoz is kapcsolódó
élményeket gyűjtsön a Városligetben. Elsőként a Mezőgazdasági Múzeumban Az élet
a vadonban című
foglalkozáson vettek részt a gyerekek. A vadon élő magyarországi növény- és
állatvilág
különlegességeit ismerhették meg múzeumpedagógus vezetésével játékos, interaktív
formában.
A múzeum után nagy sétát tettünk, aminek egyik állomása a Zene Háza volt.
Itt kipróbálhattuk a gyerekek által is megszólaltatható hangszereket: különféle
dobokat,
a burkolatban elhelyezett zenélő párnákat, az oszlopharangokat, vagy a lábbal
működtethető sípokat.
Ezután kirándulásunk végállomásaként birtokba vettük a Városligeti
Nagyjátszóteret,
ahol közös játék és a csapatépítés kapott főszerepet. Visszafelé jövet
megcsodáltuk
a Néprajzi Múzeum új épületét és a Hősök-terét.
Sokszínű, vidám napot töltött együtt a két osztály.
Emese néni, Szandi néni"
8. a és b
"8. b - Tanulmányi kirándulás a Sziklakórházban
A Sziklakórház Atombunker Múzeum, a budai Vár alatt helyezkedik el. A kórház fontos szerepet töltött be a második világháború és az 1956-os forradalom idején is. Atombunkerré a hidegháború alatt fejlesztették, és szigorúan titkos volt egészen 2002-ig.A 8. a és 8. b osztály történelem tananyagához szorosan kapcsolódik a téma, ezért látogattunk el 04.21-én erre a helyszínre. A tárlatvezetésen hosszú sétával bejártuk a föld mélyében kanyargó folyosókat, ahol a kórházat alakították ki. A program végén interaktív történelemórán megismerhettük a háború és a hidegháború valódi arcát és felismerhettük a béke értékét. A tanulmányi program után egy fagyizásra is lehetőségünk volt a Deák téren.
Pirschenk Erika 8. b osztályfőnök"
"8. a - Tanulmányi kirándulás - Sziklakórház
A nyolcadikosok utolsó általános iskolai tanulmányi kirándulásának helyszíne a Budai Várnegyed volt. A legemlékezetesebb pillanatok között nagyon eltérő eseményeket neveztek meg az „a” osztályos tanulók: legtöbbeknek – szerencsére – a Sziklakórházban tett látogatás jelentett feledhetetlen emléket; mások a Tóth Árpád sétány virágba borult japán cseresznyefái alatt tett sétát említették; volt, aki a meredek lépcső megmászását és olyan is, aki a fagyizást.
A múzeumlátogatást megnyitó kisfilmből megtudtuk, hogy földalatti elhelyezkedése
miatt, ez a kórház volt a legbiztonságosabb a bombázások alatt, és borzasztó
körülmények alakultak ki a háború idején: elfogyott az élelem, a kötszer és a
gyógyszerek, nem volt elég a hely a kórtermekben a sebesültek elhelyezésére, a
folyosók is megteltek a földre fektetett betegekkel. Mindezt élethű viaszbábuk
segítettek elképzelni a látogatóknak. A történelem viharai úgy hozták, hogy – a
második világháborút követően - 1956-ban újra meg kellett nyitni a kórházat,
mely 2007 óta működik múzeumként.
Történelmi tanulmányainkból már tudtuk, hogy a hidegháború éveiben reális
veszély volt egy nukleáris katasztrófa bekövetkezése, ezért a Sziklakórház
idővel új funkciót is betöltött: atombunker lett. Az atombunker gépészeti
egységeinek egy része - például a szellőztető berendezés - a mai napig
működőképes. A hatalmas gépek között, a szűk folyosókon járva olyan érzés volt,
mintha egy nagy hajó gyomrába kerültünk volna: hideg, sötét és kőfal ölelt körül
bennünket.
Bár a múzeumban látottak és hallottak nem voltak vidámak, a tavaszi napsütés
hamar visszazökkentett minket a szebb, békésebb jelenbe, és ismeretekben
gazdagodva, egy tartalmas nap élményével tértünk haza.
Kovács Beáta, osztályfőnök"
7.
b
"A királycsináló 7. b tanulmányi kirándulása
Idei tanulmányi kirándulásunk úticélja az Országház és környéke volt, amit nagy lelkesedéssel várt az osztály, tekintve, hogy a legtöbb tanulónak ez volt az első látogatása a Parlament épületébe. A Kossuth térre érve először egy rövid séta keretében megtekintettük a téren található történelmi szobrokat és épületeket, átismételve a 7-es és előre vetítve a 8-os történelmi tanulmányokat. Napunk egy múzeumpedagógia foglalkozással folytatódott, ahol a koronázások történetével ismerkedtünk meg, majd az Országgyűlési Múzeum kiállítási tárgyai között barangolva rejtélyes feladatok megoldása során megkerestük az elveszett koronázási ékszereket. A leleményes csoportok ezután a királykoronázások szertartásának négy elemét, a koronázást, az eskütételt, a négy égtáj felé történő kardvágást, illetve az eseményt lezáró lakomát, egy-egy jelenet formájában életre is keltették. A programot kiváló szakmai felkészültségű és nagyon lelkes, barátságos múzeumpedagógusok tartották, akiknek profi munkájáért ezúton is szeretnék köszönetet mondani. A foglalkozást követően bejártuk a Parlament épületének látogatható részeit, hosszan elidőzve a Kupolacsarnokban, ahol megcsodáltuk az eredeti koronázási ékszereket. A Parlament épületét elhagyva egy rövid játékra, mozgásra, szórakozásra is jutott időnk az Olimpia Parkban, majd ezt követően a Margitszigeten tettünk egy nagyobb sétát. Kellemesen elfáradva, élményekkel telve (és fejenként legalább 12.000 plusz lépéssel) érkeztünk haza.
Anikó néni"
5. a
Kirándulás a lovagkorba
Hetek óta izgalommal készültünk a kirándulónapra és annak múzeumi órájára. A délelőttöt a Nemzeti Múzeumban töltöttük, ahol a lovagkorhoz kapcsolódó ismereteinket idéztük fel és egészítettük ki gyönyörű múzeumi környezetben. A feladatokhoz kapcsolódóan megtekinthettük, sőt kézbe vehettük a kor fegyvereit, magunkra ölthettük a korszak jellemző viseleteit. A sokféle, változatos feladat megoldása közben észrevétlenül repült az idő, és mi újabb érdekességgel bővíthettük tudásunkat.. A múzeumkerti ebédszünetet követően a délután a játék ideje lett. Előbb egy kiadós fagylaltozás következett, majd kivetettük magunkat a játszótérre. A diósgyőri vár még a múzeumban látott makettje megihlette Hait és Katát, akik homokvár formájában rekonstruálták az építményt. A sportot és játékot követően kellemesen elfáradva - legalább 12108 lépés megtétele után :-) - érkeztünk vissza kirándulónapunk végén az iskolához.
vissza az életképekhez vissza a navigáláshoz