GULNERES SZÜLŐI MUNKAKÖZÖSSÉG
Munkaközösségünk célkitűzései, feladatai:
1. Az iskolába járó diákok szüleinek
képviselete
2. A pedagógusok és a szülők közötti jó kapcsolat kialakítása és ápolása
3. A szülői kötelességek teljesítésének elősegítése
4. Az oktatás során felmerülő problémák, közös megoldása
5. Az Iskolai programok megvalósításában való közreműködés (Nyílt- és Családi
Napok, Szülők-Nevelők Bálja, stb.)
***
Kedves Levélírók!
Köszönöm mindazoknak a fáradozását, akik véleményükkel, kérésükkel, kérdésükkel megtiszteltek az elmúlt időszakban. A nem túl gyors reagálásért elnézést kérek, de az élet mostanában nem egyszerű (ezt a felnőttek talán könnyebben megértik).
Kedves fiatal focirajongó Barátom! Bár lehetőségem lenne kívánságod teljesítésére, mi szerint menjünk el Barcelonába egy FCB mérkőzésre! Azt gondolom, ennél közelebbi úti célt is találhatnál, de sajnos arra sincs garancia, hogy bevegyük a kirándulási programok közé. Mindenesetre kívánom, hogy teljesüljön vágyad!
Örömmel fogadtam, hogy a kritikák, felvetések mellett voltak olyan véleménynyilvánítások, melyek egyértelműen dicsérő jellegűek voltak. Ezek közé tartozik a felső tagozatosok vándorlását megszüntető teremelosztás, persze tudom, hogy ennek is meg van az ára…
Köszönöm Jánk Zsolt kollégám nevében az iskola honlapját méltató gondolatokat. Ami a sporttevékenységek megismertetését, elismerését szolgáló beszámolókat illeti: Igyekszünk minden tudomásunkra jutó eredményről beszámolót kérni, ezek megtalálhatók a Sportsikerek ablakban. Szerencsére nem csak egy sportág jelenik meg az összeállításban – ezúton is gratulálok minden tanulónak, akinek a tanulás mellett az eredményes versenysportra is jut energiája.
Több levélíró – szülők és tanulók vegyesen – véleménye, hogy gondoljuk át a szünetek rendjét. természetesen eleget teszünk a kívánságnak, de ennek is megvan a megfelelő ideje. Egy rendszer esetleges megváltoztatásához a félévi értekezlet után van lehetőség (praktikusan ez a tanév 2. féléve). Sokféle szempontot kell figyelembe vennünk, remélem sikerül olyan megoldást találni, ami a legtöbb tanuló, pedagógus, szülő számára is elfogadható.
Egy szülő arra hívta fel a figyelmünket, hogy az 1. osztályosok sokszor provokálják az idősebb tanulókat, akik sokszor értetlenül állnak a helyzet előtt. Bízom benne, hogy közben a kis „vadcsikók”, ahogy elég szemléletesen jellemezte problémát okozó kisdiákokat a levélíró, szelídültek, de mindenesetre jobban figyelünk erre a helyzetre is.
Egy levélíró nagyon vehemensen kérte számon az iskolától, hogy a hátsó udvar őszre nem készült el és mi tétlenül szemléltük a helyzetet. A fenti probléma sokkal összetettebb ahhoz, hogy ebben a válaszban bővebben válaszolhassak rá, de kérem Önt, beszéljünk meg egy időpontot, amikor meg tudjuk beszélni közös gondjainkat.
A bemeneti és kimeneti mérések kérdése olyan pedagógiai terület, melynek megváltoztatására nevelőtestületi döntés szükséges. A bemeneti mérés (ami nem osztályozott!) a tervezőmunka tudatos, osztályra/egyénre szabott megvalósítását szolgálja, az ismétlési időszak sikerességéhez ad fontos táppontot. Az év végi/kimeneti mérés az éves tanulmányi munka legfontosabb tartalmait hordozza, illeszkedik az adott tantárgy továbbhaladási feltételeihez (lásd: Helyi tanterv). Ennek időpontjáról lehet beszélgetni, viszont amit tudni kell, azt tudni kell! Sajnos azt szempontként nem, vagy esetlegesen tudjuk figyelembe venni, hogy nem minden iskolában végeznek ilyen méréseket. (Megjegyzem, vannak iskolák – nem csak középiskolák –, ahol nem kimeneti méréseket, hanem szóbeli és írásbeli vizsgákat szerveznek!)
Végtelenül sajnálom, hogy olyan leveleket is meg kellett fogalmazniuk, melyek a portán, illetve az egészségügyben dolgozókkal kapcsolatosak. Köszönöm ezeket is, főleg azért, mert a portán tevékenykedők többségével maximálisan meg vannak elégedve. A helyzet megoldása nem egyszerű feladat, de ígérem, minden tőlem telhetőt megteszek a megoldásért.
Ezúton is tisztelettel kérem minden tanulónkat, hogy amit ti megtehettek, azt tegyétek meg: az orvosi vizsgálatok előtti várakozást úgy tekintsétek, mintha orvosi váróteremben lennétek, tehát a rendelést semmilyen módon nem zavarhatjátok.
Remélem, válaszaimmal tudtam támpontot adni a következő néhány hét megoldandó feladataira. Várom továbbra is a felvetéseket, problémák jelzését, de az is jól esik, ha eredményekről is be tudnak/tudtok számolni.
Üdvözlettel: Kerekes Elek igazgató
***
Kedves Levélírók!
Megtörtént az Véleményláda tanévi utolsó felbontása, így tehát, ahogy többen is kérték, válaszolok a legfontosabb kérdésekre.
Nagyon sokan kértétek, hogy a hátsó játszóudvarra hintát, hintákat, játékokat telepítsünk. Igazatok van, az udvar a jelenlegi állapotában nem túl elegáns. Jó híreim vannak az udvar felújításával kapcsolatban, de a hintákra egy kicsit várni kell. A nyáron megépül a műfüves pálya, ami sok lehetőséget ad a sportolásra – tanítási órákon és a délutáni időszakban egyaránt. Épül távolugró pálya is, amit természetesen leginkább a testnevelés órákon használhattok. A régi gumitéglás pálya környékére megpróbálunk kosárlabda-palánkokat telepíttetni, amit szintén sokan kértek. Az udvaron levő ivókutat kicseréltük (ezúton is köszönjük a szülői felajánlást), az udvar többi részének megújítása sok mindentől függ – vannak elképzelések, amiről most még korai beszélni. Pályázaton nyertünk pingpong asztal vásárlási lehetőséget, remélem őszre ez is megvalósul.
Az iskola dolgozóival kapcsolatos
kérdéseket is nagyon köszönöm, lehetőségeimhez mérten meg fogom beszélni velük a
felmerült kérdéseket. Bízom abban, hogy a következő tanévben kevesebb ilyen gond
merül fel, de természetesen ugye Ti sem feledkeztek meg a tisztességes
viselkedésről?
A tornateremben felmerülő sportolási lehetőségek bővítését igénylő levélíróval
szeretném tudatni, hogy szívesen látom beszélgetésre, mert minden problémát
(vélt vagy valódi) csak ebben a formában tudok orvosolni. Egyébként a 2014/2015.
tanévben az alábbi sportolási lehetőségekkel lehetett volna élni:
Röplabda, atlétika, foci (többféle szervezésben), karate, vívás, tömegsport
foglalkozások, ritmikus tánc, sakk. A tornaterem építési sajátosságai miatt
sajnos valóban vannak olyan sportágak, melyek nem jelenhetnek meg nálunk, de
erről is szívesen beszélgetek az érdeklődőkkel.
A tanítási órák kezdésével, az óraszámokkal, a szünetek hosszúságával kapcsolatban meg kell jegyeznem: a törvényeket sajnos, vagy szerencsére nem én hozom, de köszönöm az aranyos felvetéseket – sokkal egyet is tudok érteni.
Nagyon remélem, hogy a nyári változásoknak
fogtok örülni – amit egyelőre nem tudunk megvalósítani, azt megpróbáljuk a
következő tanévben elérni.
Még egyszer köszönöm az észrevételeket, úgy gondolom a Szülői Munkaközösség
vezetőivel, hogy a következő tanévben is folytatjuk a Véleményláda működését.
Kérek mindenkit: ne veszítse el a türelmét, ha valamilyen felvetésére azonnal
nem lát megoldást.
Igyekszünk mindennel foglakozni, de nem
mindenre adhatunk mi választ, megoldást.
A nyári időszakra ezúton is mindenkinek kellemes pihenést, sikeres
kikapcsolódást kívánok!
Kerekes Elek i
***
***
Jó lenne, ha a tornaórák picit hamarabb fejeződnének be,
hogy a gyerekeknek legyen idejük megmosakodni, inni,
nem kapkodva felöltözni, s a következő órára odaérni.
***
A beszerezhető füzet- és tanszercsomag tartalma
- különösen a füzetek - nem egyeztek pontosan
a honlapi tanszerlistán szereplőkkel.
Kérjük szépen, hogy vagy a listát pontosítsák,
vagy a céggel egyeztessenek
a csomagok pontosabb összeállításáért.
***
A vándorló osztályok számára sajnos nem elég az idő
a reggeli nyugodt elfogyasztására a menzán.
Többen félnek, hogy elkésnek a következő óráról,
ezért inkább nem is mennek le reggelizni,
vagy az otthonról hozott reggelit eszik inkább.
Jó lenne, ha az ebédfizetés során lenne
egy új kategória: kétszer étkező (ebéd-uzsonna).
***
Intézményvezetőnk, Elek bácsi válaszai a fenti jelzésekre:
Tisztelt Szülők, kedves levélírók!
Nagy örömmel fogadtam a Szülői kezdeményezésre létrehozott Véleményládát,
amelybe elhelyezett néhány véleményre szeretnék reagálni.
Örülök annak, hogy egyik gyermekünk annyira szívén viselte a játszóudvaron levő
gumitéglás pálya sorsát, hogy kérésének színes „köszönettel” adott hangsúlyt.
Kedves tanuló, a pályát igyekszünk az őszi hónapokban is használható állapotban
tartani, a labdafogó háló felújítására pedig várhatóan a tavaszi hónapokban sort
tudunk keríteni. Lehet, hogy nem minden helyesírási szabályt tanultál, de azt
érdemes megjegyezned, hogy a leveledet szüleiddel át tudod nézetni, biztosan
szívesen segítenek neked ebben is.
A tanítási órák – így a testnevelés órák is – 45 percesek, ezen nem tudunk
változtatni. A testnevelő tanárokkal fogunk egyeztetni, hogy miképpen lehet
elérni a jogos tanulói igények teljesítését. Azt mindenképpen tanácsolom, hogy a
rendelkezésre álló időt jól használják ki a tanulók (ha a ruhájukat rendezetten
hagyják az öltözőben, esetleg az időt nem egymás heccelésével töltik, stb.), így
is sok időt lehet megtakarítani. Sok iskolában a szünetek nem mindegyike 15
perces!
A füzetcsomagok problémáját köszönöm, a következő évben igyekszünk még
gondosabban eljárni, egyeztetni.
Az étkezéssel kapcsolatosan szeretném közölni, hogy igyekszünk az első tanítási
órát pontos időben befejezni, hogy a befizetett tanulók idejében leérjenek
reggelizni. Sajnálatos módon sokszor előfordul, hogy a kicsöngetés után 8-10
perccel később találkozok tanulóval, aki az ebédlő felé sétál. Arra a kérdésre,
hogy miért ilyen későn indulsz reggelizni, azt a választ kapom: elbeszélgettem
az időt a barátommal/barátnőmmel. Ilyen is van. Egyébként az első óra után nincs
vándorlás, tehát aki időben elindul reggelizni, nagyobb eséllyel visszaér a 2.
órára. Az ebédbefizetés kategóriáira, mint általában a befizetés módjára,
idejére sajnos nincs ráhatásunk.
Kedves Szülők! A délutáni kilépéssel kapcsolatos levelüket köszönöm. Igyekszünk
olyan megoldást találni, ami partnereink többségének megfelelő. Higgyék el, nem
könnyű feladat. Sok olyan tényezőt, szempontot kell figyelembe vennünk, amit
Önök nem vagy nem teljesen látnak, láthatnak.
Kérem Önöket, hogy igyekezzenek olyan időpontot megjelölni gyermekük távozására, melyet biztonsággal tudnak vállalni. Aki 16 órára kérte a távozás időpontját, mindenképpen beszélje meg gyermekével, hogy mi a teendője akkor, ha Ön nem érkezik ide. Nem kell feltétlenül mást tennie, mint a porta előtti padon leül, és megvárja Önt. Nem túl gyakran fordul elő ilyen, ezek szórványos esetek. Amennyiben általában 16.30 táján érkezik ide, inkább kérjék a biztonságosabb 16.30-as kilépést – a gyermek még jobb helyen van, bár ebben a 30 perces idősávban kevésbé kötött, de foglalkozások zajlanak.
Nem kiszámítható, váratlan helyzetek természetesen mindig adódnak, igyekezni fogunk ezeket rugalmasan kezelni.
Köszönöm az eddigi, és várom további észrevételeiket
– akár levélben, akár személyesen is állok rendelkezésükre.
Üdvözlettel: Kerekes Elek igazgató
***
***
***
***
***
***
***
Igazgatói válaszlevél
Kedves Levélírók!
Köszönöm, hogy újabb gondolataikkal, jelzéseikkel segítik munkánkat.
Az előző időszakban is érdekes, sokszor elgondolkodtató véleményeket olvastam,
melyekből válogatást a honlapon is olvashatnak.
Nagy örömmel olvastam elismerő szavaikat, mellyel az iskola fejlődését illették,
egyúttal köszönöm aggódó gondolataikat is a tantermek beázásával, a falak
állapotával kapcsolatban. Valamennyien aggodalommal figyeljük az esős napok
következményeit, s higgyék el, mindent megteszünk, hogy a karbantartásra,
felújításra illetékesek is tudomást szerezzenek gondjainkról. Az iskola külső
felújítása évről-évre napirenden van, remélem egyszer kézzelfogható közelségbe
is kerül.
Ehhez tartozó gondolatkör a hátsó játszóudvar kérdése is, melynek megoldása
messze túlmutat saját lehetőségeinken. Átfogó rendezés szükséges – nem szeretném
elkiabálni, de van rá remény, hogy a közeljövőben történik valami…
Szintén az épület problémaköréhez tartozik, hogy a felső tagozatban tanulóknak
teremről-teremre vándorolniuk kell – sajnos két tantermünk hiányzik! Az
esetlegesen bent tartható eszközök elhelyezését kérem, hogy az osztályfőnökökkel
egyeztessék. Sokat az iskola nem tehet, de talán megoldható az egyes tantermek
közötti szekrény-áthelyezés. Tankönyvek, térképek bent tartását nem tartom
nagyon szerencsésnek, hiszen az otthoni felkészülést, a napközi/tanulószoba
időkeretébe nem férő tanulást nagyon megnehezítené. A szülőknek érdemes néha azt
is ellenőrizni, hogy mi kerül a táskába – sokszor fölösleges, iskolába nem való
eszközök (is) nehezítik a táskát.
A mosdók tisztaságának kérdésében teljes mértékben egyet értek a levélíróval!
Mindent el kell követnünk annak érdekében, hogy a tisztaságot meg tudjuk őrizni.
Sajnos ez nem egyszerű feladat, mert ezekbe a helyiségekbe ügyeletet nem tudunk
szervezni. Segítséget várok a szülői háztól, a családoktól, hogy otthoni
beszélgetésekkel is egy irányba tudjunk hatni: az általános viselkedési
szabályok betartásával a tanulók saját kényelmi és egészségügyi helyzetüket
tudják javítani. A „balesetek” utáni takarítás, rendbetétel természetesen az
iskola takarítóinak a feladata, amit eddig is nagy erőfeszítések árán
teljesítettek, de alapvetően a problémát maguk a tanulók tudják eredményesen
megoldani.
Lehetőségeinkhez mérten igyekszünk mindent megtenni, hogy a sportolási
lehetőségeket bővítsük. A fiúk kosárlabdázásának kérdését a testnevelőkhöz
továbbítom. Az alsó tagozatos lányok kicsit előnyben vannak, mert a
Törpilla-programot csak nekik indították. Az esetleges helyi megoldásig javaslom
a fiúknak a Kondor Béla Iskolában folyó edzést, illetve a Malév SC-t, ahol
szintén fogadnak sportolni vágyókat.
Ildikó néni nevében is köszönöm az elismerő szavakat, jó azt olvasni, hogy
észreveszik, megjegyzik a technikai dolgozók kiemelkedő tevékenységét is.
A menzával kapcsolatos tanulói igényeket a megfelelő helyre továbbítom, remélem
néhány kérést meg tudnak valósítani!
Köszönöm valamennyi levélírónak fáradozását, amivel hozzá kívántak járulni
nevelő-oktató tevékenységünk fejlesztéséhez. Köszönök az elismerő szavakat, és
persze a figyelemfelhívásokat is!
Üdvözlettel: Kerekes Elek igazgató
***
Intézményvezetőnk, Elek bácsi összefoglalója
Kedves Levélírók!
Továbbra is érkeznek a Véleményládába problémákat jelző információk, de szerencsére kedves javaslatok és dicsérő szavak is. Köszönöm a véleményeket! Néhány felvetésre szeretnék ez úton is reagálni, de ígérem, hogy valamennyi gondolattal foglalkozunk – még akkor is, ha sajnos a megoldás kulcsa nem a mi kezünkben van. Az egyik nagy témakör a Házirenddel kapcsolatos. Teljes mértékben egyetértek a kedves levélíróval, hogy a Házirend mindenkire vonatkozik, tehát annak betartása minden tanulóra kötelező – betartatására minden erőfeszítést meg kell tenni! Azon leszünk…
Szintén a Házirendhez tartozó kérdés az egy napon írható dolgozatok száma. Kötelező érvénnyel csak a témazáró dolgozatok számát szabályozza, szabályozhatja a Házirend, de a felvető kérését – lehetőleg ne forduljon elő, hogy napi három dolgozatot (röpdolgozatot) kell írni – tolmácsolom a nevelőtestületnek. Szerintem ez normális párbeszéddel, egyeztetéssel megoldható. Megjegyzem, hogy a klasszikus röpdolgozat olyan írásbeli feleletnek számít, amire akár minden órára fel kell készülni.
A normális keretek közötti javítási lehetőségekre természetesen van lehetőség, azt azonban mindenkinek meg kell értenie, hogy lehetetlen minden gyengébb szereplés után mindenkinek folyamatos újabb lehetőséget biztosítani – legyetek kedvesek minden erőfeszítést a tanulásra összpontosítani, ami a legfontosabb feladatotok! Ne feltétlenül a javítási lehetőségre számítsatok!
Az étkezéssel kapcsolatos jelzéseket is köszönöm, ami a saját hatáskörünk, megtesszük a lépéseket, de a szolgáltatóval való szerződés kötése az Önkormányzat feladata – a minőségre vonatkozó jelzéseket továbbítom. Itt is szeretném megjegyezni, hogy a főzőkonyhát is nagyon szigorú új előírások kötik – például az alkalmazott fűszerek mennyiségére, az étrend összeállítására vonatkozóan. Lehet, hogy az újszerű ízek egészségesebb ételeket takarnak, lehet, hogy egy kicsit az étkezőknek is szokniuk kell ehhez. Érdemes lenne megkóstolni az ételeket, mint azonnal félretenni, vagy ki sem kérni.
Az iskola tisztán tartása minden iskolahasználó kötelessége. A jelzést köszönöm, de most is kérek mindenkit, hogy sokkal nagyobb figyelmet szenteljetek a tanítási órák, foglalkozások után a magatok utáni rendrakásra – ami a tanulók kötelessége. Azt a szórványos megjegyzést, hogy a takarítókat azért fizetik, hogy a felvegyék utánam a szemetet, nem szeretném máskor hallani, mert ez csak a felelősség áthárítása.
Örömmel olvastam, hogy a színjátszósok több előadást szeretnének. Az iskola vezetése szívesen áll rendelkezésre – egyeztessetek Virág nénivel.
Suli-bulik szervezése ügyében a diákönkormányzathoz (DÖK) forduljatok bizalommal.
A sportolási lehetőségek biztosítása sajnos iskolai keretek között véges. Néhány éve még elképzelhetetlennek tűnt, de napjainkra kinőttük a tornatermet. Az iskola nyitva tartásának idejében teljes kapacitással áll a sportolni vágyók rendelkezésére. Igyekezzen mindenki kihasználni a naponkénti testnevelés óra lehetőségeit, ahol sokféle mozgáslehetőséget biztosít az a tanterv, melynek betartása kötelező.
A büfé kérdése időnként felmerül, mihelyt aulával rendelkező iskola leszünk, visszatérünk erre a kérdésre – a jelentkező szolgáltatók is belátják, hogy jelen helyzetben erre nincs lehetőség.
Aranyos jelzés volt a csengőhang megváltoztatására írt kérés. Megfelelő helyen felvetem a javaslatodat.
Köszönöm a véleményeket, remélem, hogy azok többségét
rövidebb-hosszabb időn belül be tudjuk építeni munkavégzésünkbe.
Kállainé Szabó Szilvia
SzMK-elnök és Kerekes Elek igazgató