***    2015. május 6. 11.40   ***    frissítve: május 20. 15.15   ***

TANULMÁNYI KIRÁNDULÁSOK - 2015. április 30-án


*****

2. b osztály







*****

3. a osztály

A 3. a osztályosok és a medvék


Tanulmányi kiránduláson jártunk Veresegyházon, a Medvefarmon. Már a kirándulás előtt egy ismeretterjesztő szöveg segítségével ismerkedtünk a látnivalókkal, sőt egy rövid csoportos vetélkedőn bizonyítottuk, hogy sokmindent tudunk a medvékről. Az ügyes válaszokért jutalmat is kaptunk. Aztán autóbusszal indultunk, s út közben lelkesen néztük az elsuhanó tájat, s ismertük fel a tanult felszíni formákat. A Medveotthonban mézzel csalogattuk a kerítéshez a macikat, fényképeztük a lustálkodó farkasokat és az ügyesen egyensúlyozó ormányos medvéket. Kirándulásunk második felét egy erdei játszótéren töltöttük, ahol fociztunk, hintáztunk, homokoztunk, versenyeztünk dombmászásban, lefutásban, legurulásban. Megköszöntük a tanító néniknek ezt a csodás napot, hiszen eddig ez volt a legjobb kirándulásunk!


3. a osztály és Magdi néni, Dóri néni









*****

3. b osztály

Látogatás a Veresegyházi medveotthonban


2015. április 30-án reggel izgatottan gyülekeztünk a tanteremben. Reggeli után felszálltunk az autóbuszba és elindultunk úti célunk felé: a Veresegyházi Medveotthonba. Utunk a Gödöllői dombságon át vezetett. Először Veresegyházán álltunk meg, ahol megtekintettük a főtér nevezetességeit. Utána meg sem álltunk a medveparkig. Szerencsénkre sok maci akkor ebédelt, így láthattuk barnamedvéket, mosó macikat, ormányos medvéket, farkasokat és hollókat. A kirándulás jó hangulatban telt,a gyerekek sokat jegyzeteltek. További érdekességek: http://www.medveotthon.hu/

Másnap csoportokat alkotva dolgozták fel a kiránduláson látottakat. Egy szövegértés után feladatlapot kellett kitölteniük, majd egy tablót készítettek a gyerekek.


Saci néni










*****

4. a osztály


Negyedikeseinkkel a Margitszigeten

 

Úti célunk a főváros békét rejtő pihenőhelye a Margitsziget volt. Tanulmányi célunk a Margitsziget nevezetességeinek, természeti értékeinek megismerése, valamint növény- és állatvilágának megfigyelése. A kirándulás előtti napokban az önként jelentkező tanulók felkészültek a sziget nevezetességeiből. Amikor egy-egy helyszínre érkeztünk előadták beszámolóikat a gyerekek. A Margitsziget történetéből Varga József, a Zenélő Szökőkútból Tapodi Réka, a Domonkos apácakolostorból Rácz Noémi, a Víztoronyból és a Szabadtéri Színpadból Szanyi Gabriella, a Művészsétányból Takács Zsuzsa, az Állatkertből Tapodi Dorina, a Palatinus Strandból Magyar Viktória, a Japánkertből Dezse Ákos és a Zenélőkútból Kovács Martin készült fel. Nagyon sok érdekességet hallhattunk, a beszámolókból sokat tanulhattunk. Természetesen játékra is volt bőven időnk.

Nagyon tartalmasan telt el ez a nap, jól éreztük magunkat.

Nagyné Weidinger Ildikó


















*****

4. b osztály

 

„Reggel hatalmas lelkesedéssel üdvözöltük mind egymást, mindenki izgatottan várta már az indulást. Egyszer csak bejött Adrienn néni és Robi bácsi és mindenkit helyre tett. Fél 9-kor kimentünk a buszhoz és felszálltunk rá. Beletelt egy kis idő, amíg a városon átvágtunk. Amint megérkeztünk a 4.b és a 4.a csoportja kettévált. Mi rögtön a zenélő kútnál megálltunk enni és inni, majd meghallgattunk egy rövid beszámolót. Majd a Japánkert felé vettük az irányt, ahol egy rét-szerűségen megpihentünk, meghallgattuk a Víztorony történetét. A kolostorromnál, Árpád házi Szent Margit emléktáblája előtt meghallgattuk az élettörténetét, majd körbejártuk a romot. A Vadasparkban megfigyeltük az állatokat, utána átsétáltunk a Zenélő szökőkúthoz. A nap végét egy játszótéren zártuk, ahol úgy elrejtőztem, hogy csak nehezen találtak meg, ezért kellett ezt a beszámolót is megírnom.”

Írta: Psenkó Ferenc. Korrektúra: Emesz Adrienn


Magyar Robi bácsi








*****

5. a és b osztály

Tanulmányi kirándulás - beszámoló
5. a és 5. b osztály
2015. április 30.

A tanulmányi kirándulás úti célja: Aquincum
Tanulmányi cél: Az ókori római település megismerése, a római császárkor mindennapi életének, művészetének megismerése.
Érintett műveltségi területek: Ember és társadalom, Művészetek, Testnevelés, Életvitel és gyakorlati ismeretek, Matematika.


Élménybeszámoló:

Idei tanulmányi kirándulásunkon az ókori Aquincum romjainál jártunk az 5. évfolyam tanulóival. Utaztunk térben és időben egyaránt. A múzeumig tartó közel egyórás buszúton vetélkedő formájában elevenítettük fel a tavalyi budapesti városnézés során hallott ismereteinket, illetve a fővárosunkkal kapcsolatos általános tudásunkat. A vetélkedőt nagyon szoros eredménnyel 20-21-re az 5.b osztály nyerte, de természetesen mindkét osztály részesült egy kis nyereményben.

Aquincumba megérkezve két csapatra oszlott a társaság. A „gladiátorok” és a „kincskeresők” eltérő útvonalon járták be az ókori polgárváros romjait, de mindkét csoport megismerkedhetett az aquincumi polgárok mindennapjaival. Meglátogattuk az egykori piacteret és üzletsorokat, jártunk a fürdőcsarnokban, majd egy szemléletes előadást követően az osztály tagjai között indult „életre-halálra” folyó gladiátorküzdelem az amphiteátrum romjainál.

Az ebédet követően kézműves foglalkozásokon vettünk részt: tanulóink mozaikokat, valamint bőrszütyőket készíthettek saját kezűleg a múzeum munkatársainak irányításával. A remekművek elkészülte után lehetőség volt interaktív játékokat is játszani a múzeum virtuális látogatóterében.

A tartalmas és változatos programot követően közös fagyizás és pihenés után élményekkel telve indultunk haza.

A tanulmányi kirándulás után a tanulók csoportmunkában beszélték meg a látottakat, élményeikről rajzot készítettek.

A tanulmányi kiránduláson az alábbi létszámban vettek részt a tanulók:
5.a: 25 fő
5.b: 22 fő (hiányzott: Gerlicz Tímea, Gyüge Virág)

Kísérő pedagógusok:
Répássy Éva
Kullainé Sipos Judit
Sánta Ferencné Császár Emőke
Váradi József
Stibli Anikó












*****

6. a és b osztály






*****

7. a és b osztály

Hetedikeseinkkel a Felvidéken
 



*****

8. a osztály


Ópusztaszeren járt a 8. a osztály

 

A két nyolcadikos osztály osztályfőnökeikkel tanulmányi kirándulásra Ópusztaszerre utazott. Velünk tartott Csilla néni és Rita néni, valamint egy szülő is. „A csoport fél kilenckor indult az iskola elől, és tizenegy órakor már Ópusztaszeren voltunk. Az utazás sem telt unalmasan, mert mint mindig, most is vittük a jó hangulatot. Megérkezés után először körbejártunk az emlékparkot, majd két csoportba váltunk. Az egyik csoport elment és gyógyfüvekkel foglalkozott, a másik pedig kipróbálhatta az őseink által is használt csapóíjat. A foglalkozáson először elmagyarázták, hogy hogyan is kell használni ezt az eszközt. Mindenki nagy figyelemmel hallgatta a beszámolót, és izgatottan vártuk, hogy sorra kerüljünk. Nagyon szívesen kipróbálta mindenki majd csináltunk egy – két selfiet az oktatókkal, meg a tanárokkal. Fél egykor mehettünk be a körképhez, melyet Feszty Árpád festett 2 éven keresztül, s a honfoglalást mutatja be. 15 méter magas es 120 méter átmérőjű. A kiállításon terepasztal vette körbe a festményt, néha nem tudtuk eldönteni, hogy mi a terepasztal része és mi a festményé. Először elmondták a történetét a festménynek aztán háttér zajok kíséretével megnéztük alaposan. Amit nem értetünk, azt elmagyarázta a kísérő tanárunk. 20 percet töltöttünk bent, majd másfél óra szabad időt kaptunk az emlékparkban. Megnéztünk egy kis tavat és egy nagyon öreg fát is, ami 170 éve ott van egy jurtában. Ezek után jó sok fotót készítettünk. Sétáltunk, pihentünk a skanzenben. Indult a busz… de mielőtt nekivágtunk volna a hazafelé tartó útnak, az egész osztály fagylaltozott, ami már ránk is fért a nagy melegben. Ez a kirándulás nagyon hosszú volt és élményekkel teli. Hatra érkeztünk vissza az iskola elé és hosszas búcsúzkodás után mindenki haza indult. Köszönjük szépen az emlékezetes kirándulást!”

(Melczer Ticiána Szimóna)






*****

8. b osztály


Tanulmányi kirándulás 8. b - Ópusztaszer

 

Az április 30-i osztálykiránduláson a nyolcadikosok Béla király jegyzője, Anonymus nyomába eredtek. Ő volt ugyanis az a történetíró, aki a Gesta Hungarorum című művében először írt e történelmi helyről, Szerről. Úti célunk tehát Ópusztaszer, pontosabban az ottani Nemzeti Történeti Emlékpark volt. Miután áthaladtunk a székely kapun, a Történelmi szoborpark alkotásai között a képzelet szárnyán könnyedén visszarepültünk a múltba. Először múzeumpedagógiai foglalkozáson vettünk részt: a csapat nagyobb része „bakot lőtt” azaz megismerkedett a honfoglaló eleink harcmodorával és megtapasztaltuk, hogy a visszacsapó íj tényleg visszacsap. Mások a Szeri patikában megtudták, hogy milyen gyógynövényeket termesztettek a kolostorok szerzetesei. Érdeklődve hallgattuk - hogy a mai kozmetikumok is tartalmazzák ezeket -, mire használhatjuk, melyikeket fogyaszthatjuk bátran közülük.





 

A legérdekesebb és sokakat lenyűgöző látványosság a Feszty-körkép volt. Úgy éreztük, mintha mi is a bejövő magyarok közé tartoznánk. A terepasztal fölött sétálva szinte hallottuk a honfoglalók zsivaját; sokszor nem tudtuk eldönteni, meddig tart a festmény és mi tartozik már a berendezés látványelemei közé. A skanzenban sétálva megtaláltuk a régi oskola épületét, bepillanthattunk egy tanítási órába, sőt beülhettünk az iskolapadba is. A nevelő szándékú plakátok egyikéről megtudtuk, hogy miért kell a legyet irtani, a vitrinekből pedig réges-régi füzetek míves betűi néztek velünk szembe.



Az általános iskolás éveink utolsó osztálykirándulását és a napot jó hangulatú fagyizás zárta.



Leírás: F:\0hlap\pic\VISSZA.GIF

  vissza az életképekhez                vissza a navigáláshoz